Introductieles/cursus

Kennismaken met kajakken in overleg met u.

Wanneer je nog nooit gevaren hebt, maar je bent nieuwsgierig hoe het is om in een wankele kano over het water te gaan. Hier een korte ervaringstraining (ongeveer twee uur) waarbij je de eerste (basis) beginselen van het kanoën (kajak varen) kunt ervaren. Wie weet ben je hierna net als wij, enthousiast geworden en wil je je zelf verder verbeteren in het varen, zowel de techniek, de conditie als regels zijn het waard om te leren. Meld je dan aan voor de introductiecursus.

Kosten voor deze ervaring is 5 euro, inclusief gebruik van de boot, peddel en zwemvest. Wanneer je hierna besluit deel te nemen aan de introductiecursus, krijg je de 5 euro korting op de kosten daarvan. Dat betekent dat de introductiecursus dan 25,00 kost.

Data op afspraak....

Introductiecursus kajakken  start op 13 mei 2021

Dit is een introductiecursus in het varen met de kajak. In eerste instantie vertrouwd raken met de boot, leren werken met de peddel en je lichaam. Het ervaren hoe het is om uit te stappen, hiermee bedoelen wij ook het omslaan van de boot.

Leren te sturen en de basisbeginselen van het kajakken ervaren.

Dit doen wij in 5 bijeenkomsten van ongeveer 1,5-2  uur waarin u in een kajak vaart en we sluiten af met een tocht in de omgeving. (6 maal varen in totaal)

Kosten voor deze introductiecursus is 25 euro pp, besluit je hierna lid van de vereniging te worden dan wordt 15 euro in mindering gebracht op de totale kosten en betaald u zodoende geen inschrijfgeld. deze korting is ongeacht of je jeugdlid of volwassen lid wordt.

Wilt u deelnemen meldt u dan tijdig aan.

Instappen bij het Naoberhoes in Veelerveen. Hier starten we de techniektrainingen

Ivm coronamaatregelen geven we les in groepjes van 4 leerlingen. De eerst cursus van 2021 is bijna vol :-).

Als die vol is, zullen we nog een tweede cursus plannen.

Een andere optie is starten in het winterseizoen in het zwembad (lekker warm leren in en uitstappen, omslaan met en zonder spatzeil, de lage steun.... in het voorjaar kan je dan met een paar lessen (voor en achterwaartsvaren, bochten varen, stoppen, noodstop maken) al gauw aansluiten bij de reguliere techniektrainingen op de dinsdagavond.

Neem daarvoor contact op via  kvwesterwolde@gmail.com

Kan je al varen, dan is aansluiten in overleg wel mogelijk.