2021-04-04, eerste Paasdag. Ter Wupping - Wedderbergen vv 14,6 km

Een kort verslag van de kanotocht Ter Wupping- Wedderbergen vv op zondag 4 april, 1ste paasdag. De foto's geven een al een mooi beeld, daarvoor. Aanwezig waren Jan en Petra V, Jan en Louise B, Claudia en Bas. Een graad of 9 en weinig wind; het was goed te doen. Enig oponthoud aan het begin. Jan V was zijn autosleutels kwijt. Bleek dat ze los op de kano van ondergetekende lagen en ik was al zeker 10 minuten op het water. Mooie tocht verder met een lekker paasbrunch buiten op het keerpunt in de Wedderbergen, zie foto's .

De vistrappen onderweg maakten het wat spannender en terug stroomopwaarts nog even flink aanzetten bij sommige om er goed overheen te komen.

De vissen zwemmen er trouwens door een luik onder water

hoorde ik, wel  zo makkelijk. Reeën, ooievaars en een beverrat (of toch een muskusrat?)onderweg en de gebruikelijk meerkoeten, wilde eenden en futen. Geen ijsvogel gezien, wel een watersnip. Mooi stukje van de Ruiten Aa, heb er vaak gewandeld, maar vanaf het water ziet het er weer heel anders uit. Een geslaagde middag!

Bas

2021-03-28 Jipsinghuizen - Vlagtwedde Rennenborg vv 15,6 km

28 maart 2021, tocht over de Ruiten Aa, Jipsinghuizen naar Renneborg

Met wat oponthoud, Claudia had haar peddel in de auto laten liggen (kleinigheidje), zijn we om half 2 gestart met onze eerste officiële tocht van de vereniging dit jaar. Deelnemers Jan en Petra V. en Claudia. Prima startplek bij het kasteeltje. De weersvoorspellingen zijn niet zo goed, maar met uitzondering van een spatje regen her en der en af en toe wind tegen was het goed te doen. Heerlijk gevaren en een hele reeks vistrappen gehad. Geprobeerd ze te tellen, maar …. Ik denk 15 en meer. Sommige met een best groot hoogte verschil. Uiteindelijk hebben we het geplande eindpunt net niet gehaald. Het hoogteverschil bij de laatste vistrap was Petra en Claudia teveel. Eraf was al een leuke uitdaging, maar kom er maar weer tegen op. Natuurlijk lukte het Jan wel! We zijn terug gekeerd en hebben een plekje gezocht om toch aan wal te kunnen gaan. Geen steiger hier natuurlijk. Onder toezicht van een roodborstje hebben we heerlijk soep en brood gegeten. Een beetje schuilend achter een kano. De terugtocht was pittig. Tegen de stroom in, af en toe flinke wind tegen en dan weer die 15 en meer vistrappen. Met wat hulp en verbaal geluid zijn alle obstakels genomen. Onderweg hele mooie doorkijkjes gehad, herten zien lopen, roofvogels, ontluikend groen. Helaas geen IJsvogel. Mooie tocht, goed voor techniek en conditie. De kop is er af op naar de volgende.

Claudia