Activiteiten, cursussen, het leren varen met de Kanovereniging                                               Westerwolde

Kennismaken met kano, kajak, Canadese kano, data in overleg met u.

Wanneer je nog nooit gevaren hebt, maar je bent nieuwsgierig hoe het is om in een wankele kano over het water te gaan. Hier een korte ervaringstraining (ongeveer twee uur) waarbij je de eerste (basis) beginselen van het kanoën (kajak varen) kunt ervaren. Wie weet ben je hierna net als wij, enthousiast geworden en wil je je zelf verder verbeteren in het varen, zowel de techniek, de conditie als regels zijn het waard om te leren. Meld je dan aan voor de introductiecursus.

Kosten voor deze ervaring is 5 euro, inclusief gebruik van de boot, peddel en zwemvest. Wanneer je hierna besluit deel te nemen aan de introductiecursus, krijg je de 5 euro korting op de kosten daarvan. Dat betekent dat de introductiecursus dan 25,00 kost.

Data op afspraak....

Introductiecursus kajakken  16 april 2019, eerste datum

Dit is een introductiecursus in het varen met de kajak. In eerste instantie vertrouwd raken met de boot, leren werken met de peddel en je lichaam. Het ervaren hoe het is om uit te stappen, hiermee bedoelen wij ook het omslaan van de boot.

Leren te sturen en de basisbeginselen van het kajakken ervaren.

Dit doen wij in 5 bijeenkomsten van ongeveer 2 uur waarin u in een kajak vaart, 1 les in het varen met een Canadese kano en we sluiten af met een tocht in de omgeving. (7 maal varen in totaal)

Data en tijden in overleg met Louise welke deze cursus verzorgt.

Kosten voor deze introductiecursus is 30 euro pp, besluit je hierna lid van de vereniging te worden dan wordt de helft in  mindering gebracht op de totale kosten en betaald u zodoende geen inschrijfgeld. deze korting is ongeacht of je jeugdlid of volwassen lid wordt.

Wilt u deelnemen meldt u dan tijdig aan.

Voorbeeld van een oefening met een zeekajak op het binnenmeer van Parc Emslandermeer.

Introductiecursus Canadese kano varen

Net als bij voorgaande introductie, hier een korte kennismaking met het varen met de Canadese kano. Dit is het leukste om met zijn tweeën te doen, maar kan ook prima met een van de instructeurs samen in 1 boot.

Onze Canadese kano's zijn geschikt voor 2 a 3 personen. Wij nemen soms een van onze honden mee in de boot en genieten zo met zijn allen van het moois wat onze omgeving te bieden heeft. Het gaat hierbij om een viertal introductielessen en een te maken tocht. (deze tocht wordt veelal gecombineerd met de eindtocht van de gewone kajak introductiecursus)

Data en tijd in overleg met Rene, welke deze lessen verzorgt , zie ook agenda.

Kosten voor deze introductiecursus is 30 euro pp, besluit je hierna lid van de vereniging te worden dan wordt de helft van dit bedrag in mindering gebracht op de inschrijfkosten kosten, je betaald dan enkel je aspirant lidmaatschapskosten.

Wilt u deelnemen? Geef u dan tijdig op via het opgaveformulier.

Canadese kano varen op het binnenmeer van Parc Emslandermeer.

Sport en spel

Sport en spel, ook tijdens de gewone trainingen, zullen we geregeld een spel spelen in de vorm van estafette, balspelen enzovoorts.

Daarnaast kan het zijn dat er belangstellenden zijn die wel eens kanopolo willen proberen, wij willen dan graag samen met een andere kanovereniging kijken wat wij voor elkaar kunnen betekenen. De KVSO, kanovereniging Stadskanaal en omstreken heeft een eigen kanopoloteam welke klinicks geeft...

Voor scholen en andere groepen willen wij kijken welke mogelijkheden wij hen kunnen bieden, vaak is het omslaan al een belevenis op zich, maar afhankelijk van de groep zijn er tal van mogelijkheden. Data en kosten in onderling overleg met de kanovereniging Westerwolde. Ook afhankelijk van beschikbaarheid van begeleiders.

Vaartochten

We willen als Kanovereniging Westerwolde een veilige, gezellige en actieve vereniging maken.

Dat betekent naast het uitvoeren van verschillende activiteiten op het gebied van vaardigheden, theorie en praktijk, ook tijd voor ontspannende inspanning.

Vaartochten willen we zoveel mogelijk in het weekend plannen en in de zomer eventueel ook op een avond. (mits het lang genoeg redelijk licht is). Eenmaal in het jaar lijkt ons een avondtocht, welke eindigt in het donker ook een welkome ervaring.

Tochtmogelijkheden genoeg. De tochten dichtbij, bijvoorbeeld vanaf de haven van het park zelf naar de ruiten Aa. Een tocht naar de Westerwoldse Aa. Maar in de toekomst, mits ervaren genoeg varen op het Oldambtmeer, het Lauwersmeer, maar ook de Waddenzee  enzovoorts. Uiteindelijk zal er ook een groep zijn welke verantwoord op zee kan en mag varen. Er zijn mogelijkheden te over, voor een tocht iets verder weg zullen wij zorgen dat er een botenwagen voorhanden is, zodat er genoeg boten mee kunnen.

Overige activiteiten